Opublikowany w: Aktualności

Przewody rozruchowe. Co warto wiedzieć

Przewody rozruchowe. Co warto wiedzieć

Akumulatory Polska Sieć Motoryzacyjna „Specpart” Sp. z o. o. prowadzi sprzedaż oraz wyminę akumulatorów wysokiej jakości akumulatorów. Zapewniamy darmową dostawę wymianę akumulatora na miejscu. Nasi wykwalifikowani pracownicy dokonują darmowych wymian akumulatora. Co więcej oferujemy akumulatory typu przemysłowego m.in. do: wózków inwalidzkich i widłowych, łodzi, kosiarek, a nawet zabawek dla dzieci. Ponadto wśród asortymentu klienci mogą znaleźć prostowniki, kable rozruchowe.

Sprzedaż akumulatorów – Nasza misja

Akumulatory „Specpart” to dynamicznie rozwijana sieć ogólnopolskiej sprzedaży. Jest to także idea stworzenia miejsc przyjaznych Klientowi. Każdy znajdzie produkt idealnie dopasowany do swoich potrzeb a także pomocną dłoń profesjonalnie wyszkolonego personelu. Co więcej za naprawdę rozsądną cenę.

Akumulatory Specpart oferujemy tanie akumulatory, które można kupić za pośrednictwem naszej strony, a także w jednym z naszych sklepów stacjonarnych, gdzie czeka na Ciebie wykwalifikowana kadra pracownicza. Posiadamy w naszych punktach Specpart najtańsze akumulatory.

Czasami zdarza się, że staniemy np. pod sklepem i po zrobieniu zakupów auto nie chce odpalić. Przeważnie winny okazuje się akumulator. Przyczyn może być wiele. Co robimy? W takiej sytuacji awaryjnej sięgamy zazwyczaj po przewody rozruchowe. W tym artykule opowiemy czym są przewody rozruchowe, czym się różnią od siebie i jak z nich skorzystać aby odpalić auto, a nie narobić szkód.

Przewody rozruchowe

Większość kierowców wie jak wyglądają przewody rozruchowe. Są to dwa kable, zazwyczaj w kolorze czerwonym (plus) i czarnym (minus), zakończone metalowymi zapięciami
(tzw. krokodylki). Zdarza się też, że oba kable są czarne. Co w takim przypadku ? Na krokodylkach znajdziemy kolory odpowiadające za plus i minus.

Decydując się na zakup przewodów należy zwrócić uwagę z czego i jak są wykonane.

Jest to bardzo popularny produkt, który oferuje większość sklepów i marketów, choć jakość dostępnych produktów jest bardzo zróżnicowana i w większości przypadków wzrasta proporcjonalnie do ceny. Koszt zakupu najtańszego zestawu w markecie zaczyna się od około 40 zł. Takie przewody mogą się jednak okazać niewystarczające, aby odpalić jakikolwiek samochód.
Jak zwykle wszystko związane jest z jakością wykorzystanych materiałów. W przypadku przewodów rozruchowych najważniejsze, na co powinniśmy zwrócić uwagę to: grubość kabli, materiały użyte do ich produkcji, a także jakość mocowań. Warto sprawdzić przed zakupem jak są wykonane przewody oraz krokodylki – przewody powinny być mocno zaciśnięte, a sprężyny w krokodylkach powinny być możliwie mocne, aby odpowiednio przylegały do miejsca mocowania, a powierzchnia styku z klemami powinna być możliwie jak największa.

Grubsze kable zapewniają lepsze przewodzenie prądu. Warto jednak zaznaczyć,
że znaczenie ma wyłącznie grubość rdzenia, a nie jego izolacji.

Jaki przekrój będzie odpowiedni do ładowania akumulatora samochodu osobowego?

W przypadku modelu benzynowego wystarczą przewody rozruchowe o średnicy 16 mm. Do samochodów z silnikiem diesla nadają się z kolei kable o przekroju równym 25–35 mm. Jeśli chodzi o długość przewodów, do uruchomienia samochodu osobowego nadają się kable długie na 2,5–3 m – wystarczą one do podłączenia drugiej baterii, które znajdują się w standardowych samochodach. Pamiętajmy jednak o tym, że im dłuższy kabel, tym większy opór, a w związku z tym większe straty prądu. Co więcej, im dłuższy przewód, tym większą średnicą powinien się on cechować.

Jak użyć przewodów rozruchowych?

Przed przystąpieniem do uruchamiania samochodu za pomocą przewodów rozruchowych musimy zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Złe podłączenie kabli może wyrządzić nam bowiem sporo szkód w instalacji elektrycznej samochodu.

Gdy to już mamy ustalone omówmy krok po kroku jak odpalić auto metodą na „kable”:

  1. Podpinamy czerwony przewód do plusa sprawnego akumulatora.
  2. Drugi koniec czerwonego przewodu podłączamy do dodatniego zacisku (plusa) biorcy.
  3. Czarny przewód podłączamy do minusa dawcy.
  4. Drugi koniec czarnego przewodu podpinamy do minusa bądź masy biorcy.
  5. Jeśli auto biorcy nie zakręci, odpalamy silnik dawcy na parę minut i utrzymujemy
    2500 obrotów (auto dawcy staje się chwilowym prostownikiem dla biorcy), gasimy
    i próbujemy odpalić samochód biorcy ponownie.

Niektórzy doradzają, żeby najpierw podpiąć kabel czerwony i czarny do akumulatora dawcy. Potem czerwony do plusa biorcy, a na końcu czarny do masy. Obydwie metody są poprawne.

Usługi jakie świadczy każdy punkt Specpart:

Sprawdź, gdzie znajdziesz najbliższe punkty sprzedaży akumulatorów Specpart Akumulatorów:

Masz pytania?
Chcesz zamówić przez telefon?
Punkty Obsługi
Znajdź najbliższy punkt
X