Opublikowany w: Aktualności

Przewody rozruchowe – jak ich prawidłowo używać?

Czasami zdarza się, że staniemy np. pod sklepem i po zrobieniu zakupów auto nie chce odpalić. Przeważnie winny okazuje się akumulator. Przyczyn może być wiele. Co robimy? W takiej sytuacji awaryjnej sięgamy zazwyczaj po przewody rozruchowe. W tym artykule opowiemy czym są przewody rozruchowe, czym się różnią od siebie i jak z nich skorzystać aby odpalić auto,
a nie narobić szkód.

Przewody rozruchowe Warszawa

Większość kierowców wie jak wyglądają przewody rozruchowe. Są to dwa kable, zazwyczaj w kolorze czerwonym (plus) i czarnym (minus), zakończone metalowymi zapięciami
(tzw. krokodylki). Zdarza się też, że oba kable są czarne. Co w takim przypadku ? Na krokodylkach znajdziemy kolory odpowiadające za plus i minus.
Decydując się na zakup przewodów należy zwrócić uwagę z czego i jak są wykonane.
Jest to bardzo popularny produkt, który oferuje większość sklepów i marketów, choć jakość dostępnych produktów jest bardzo zróżnicowana i w większości przypadków wzrasta proporcjonalnie do ceny. Koszt zakupu najtańszego zestawu w markecie zaczyna się od około 40 zł. Takie przewody mogą się jednak okazać niewystarczające, aby odpalić jakikolwiek samochód.
Jak zwykle wszystko związane jest z jakością wykorzystanych materiałów. W przypadku przewodów rozruchowych najważniejsze, na co powinniśmy zwrócić uwagę to: grubość kabli, materiały użyte do ich produkcji, a także jakość mocowań. Warto sprawdzić przed zakupem jak są wykonane przewody oraz krokodylki – przewody powinny być mocno zaciśnięte, a sprężyny w krokodylkach powinny być możliwie mocne, aby odpowiednio przylegały do miejsca mocowania, a powierzchnia styku z klemami powinna być możliwie jak największa.

Grubsze kable zapewniają lepsze przewodzenie prądu. Warto jednak zaznaczyć,
że znaczenie ma wyłącznie grubość rdzenia, a nie jego izolacji. Jaki przekrój będzie odpowiedni
do ładowania akumulatora samochodu osobowego? W przypadku modelu benzynowego wystarczą przewody rozruchowe o średnicy 16 mm. Do samochodów z silnikiem diesla nadają się z kolei kable o przekroju równym 25–35 mm. Jeśli chodzi o długość przewodów, do uruchomienia samochodu osobowego nadają się kable długie na 2,5–3 m – wystarczą one do podłączenia drugiej baterii, które znajdują się w standardowych samochodach. Pamiętajmy jednak o tym, że im dłuższy kabel, tym większy opór, a w związku z tym większe straty prądu. Co więcej, im dłuższy przewód, tym większą średnicą powinien się on cechować.

Jak użyć przewodów rozruchowych?

Przed przystąpieniem do uruchamiania samochodu za pomocą przewodów rozruchowych musimy zwrócić uwagę na kilka szczegółów. Złe podłączenie kabli może wyrządzić nam bowiem sporo szkód w instalacji elektrycznej samochodu.

Pierwszą czynnością jest sprawdzenie parametrów akumulatorów w obu pojazdach. Dobrą praktyką jest, aby pojemność obu baterii była zbliżona, ewentualnie aby akumulator dawcy był większy. Dlaczego to tak istotne? Jeśli zdecydujemy się dostarczać prąd z akumulatora np. o pojemności 44 Ah do akumulatora o pojemności 85 Ah nie odpalimy auta oraz możemy rozładować sprawny akumulator.

Gdy to już mamy ustalone omówmy krok po kroku jak odpalić auto metodą na „kable”:

  1. Podpinamy czerwony przewód do plusa sprawnego akumulatora.
  2. Drugi koniec czerwonego przewodu podłączamy do dodatniego zacisku (plusa) biorcy.
  3. Czarny przewód podłączamy do minusa dawcy.
  4. Drugi koniec czarnego przewodu podpinamy do minusa bądź masy biorcy.
  5. Jeśli auto biorcy nie zakręci, odpalamy silnik dawcy na parę minut i utrzymujemy
    2500 obrotów (auto dawcy staje się chwilowym prostownikiem dla biorcy), gasimy
    i próbujemy odpalić samochód biorcy ponownie.

Niektórzy doradzają, żeby najpierw podpiąć kabel czerwony i czarny do akumulatora dawcy (oczywiście odpowiednio do plusa i minusa). Potem czerwony do plusa biorcy, a na końcu czarny do masy. Obydwie metody są poprawne.

Drodzy Klienci! Sklep z akumulatorami Warszawa :

W Naszej ofercie znajdziecie przewody rozruchowe o przekroju 16mm, 25mm o długości 3,5m oraz 35mm o długości 4m. Nasze kable rozruchowe są wysokiej jakości i są bardzo dobrze wykonane. Krokodylki mają solidne sprężyny, dzięki którym będą dobrze przylegać do biegunów. Dadzą radę zarówno przy awaryjnym odpaleniu auta, a także przy ładowaniu równoległym. Aby Wasz akumulator nie zawiódł posiadamy bardzo dobrej jakości prostowniki i ładowarki. Oferujemy również szeroką gamę akumulatory Warszawa, a w Naszych oddziałach bezpłatnie diagnozujemy stan akumulatora, poprawność ładowania, oferujemy wymiana akumulatora Warszawa, oraz służymy poradą dotyczącą zarówno wyboru jak i eksploatacji akumulatorów.

Oferujemy akumulatory:

  • Akumulatory do samochodów osobowych
    • Akumulatory osobowe klasyczne
    • Akumulatory osobowe AGM Start – Stop
    • Akumulatory osobowe EFB Start – Stop
  • Akumulatory ciężarowe i autobusowe
  • Akumulatory rolnicze
  • Akumulatory do łodzi, kamperów i przyczep
  • Akumulatory trakcyjne, głębokiego rozładowania
  • Akumulatory motocyklowe
    • Akumulatory motocyklowe klasyczne
    • Akumulatory motocyklowe AGM
  • Akumulatory do UPS
  • Akumulatory przemysłowe
  • Akumulatory do alarmów
  • Akumulatory do zabawek, samochodzików
  • Akumulatory do kosiarek

W naszej sprzedaży oprócz akumulatorów mamy inne produkty motoryzacyjne: akumulatory, oleje, prostowniki, Oferujemy usługi takie jak wymiana akumulatora i pomiar parametrów elektrycznych samochodu.

Sprawdź nasze punkty sprzedaży.

varta  exide zap jenox  Centra, Bosch, Forse, Grom, Tab, X-PRO, Specbat, Moto Powerbanner enerblock fiamm yuasa

lokalzizacja specpart warszawa

Więcej informacji o Warszawie

Summary
Przewody rozruchowe – jak ich prawidłowo używać?
Article Name
Przewody rozruchowe – jak ich prawidłowo używać?
Description
W tym artykule opowiemy czym są przewody rozruchowe, czym się różnią od siebie i jak z nich skorzystać aby odpalić auto,a nie narobić szkód.
Author
Publisher Name
Specpart
Publisher Logo
Masz pytania?
Chcesz zamówić przez telefon?
Punkty Obsługi
Znajdź najbliższy punkt
X